Wizualizacja Etykiety

Wizualizacja Etykiety na produkcie

Zanim rozpocznie się cały proces druku, warto zobaczyć jak będzie wyglądała wizualizacja etykiety na opakowaniu. Właśnie dlatego, jedna z toruńskich drukarni postanowiła zwizualizować swój projekt etykiety na pudełku klienta. W przypadku, gdy druk składa się z kolorów podstawowych, nie posiada zdobień, takich jak metalizowanie czy lakier miejscowy, to wydrukowanie cyfrowe i przyklejenie etykiety na produkt nie stanowi problemu. Trudniej jest w sytuacji, gdy etykieta zawiera właśnie takie uszlachetnienie, gdyż drukarki cyfrowe nie posiadają opcji lakierowania (z wyłączeniem specjalistycznych drukarek UV), a druk może być albo matowy albo w połysku, w zależności od podłoża. Dlatego najlepszym i najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem są fotorealistyczne wizualizacje gotowego produktu.

Tworzenie wizualizacji złożonych opcji druku ( lakiery, pantone, metalizy, itp. ) często przyspiesza finalizację ustaleń i akceptację wzoru przez klienta. Oczywiście, można robić proof, lub po prostu wydruk próbny. Jednak proof przedstawi nam jedynie wygląd kolorów, a druk próbny pociągnie za sobą koszty związane z DTP i samym uruchomieniem procesu druku. Przygotowanie, tak jak w tym przypadku, wizualizacji etykiety, jest dwuetapowe. Pierwszy etap, najbardziej czasochłonny, to przygotowanie obiektów, sceny z oświetleniem i materiałów towarzyszących. Drugi, to umieszczenie etykiety, jak w tym przypadku, na pudełku i wyrenderowanie obrazu. Mając gotową scenę możemy, praktycznie od razu, renderować obrazy z różnymi wersjami etykiety. Ewentualna podmiana grafiki etykiety i ponowny render trwają chwilę.

Uszlachetnienie druku

Uszlachetnianie to nie tylko złoto czy srebro. Poniżej prezentujemy przykłady wizualizacji druku, na których miejscowo widoczny jest lakier matowy lub w połysku. Jak widać, metody takie, równie dobrze wzbogacają i upiększają wzory.

Polecane: Wizualizacje etykiety ze złoceniem, w formie pachshotu.